perjantai 8. heinäkuuta 2011

porsaanreikiä.

Huh, olen ollut melkein viikon ilman karkkia! Tänään vasta iski ensimmäinen karkittomuustuska, ehkä siksi kun on viikonloppu ja "kaikki muut herkuttelee". Kaupassa kitisin mieheltä lupaa karkkipussin ostoon, vaikka tiesin ettei hän voi sitä antaa. Ja jos mies olisikin suostunut siihen, olisin silti jättänyt (tai ainakin kovasti yrittänyt jättää) karkit kauppaan, sillä en nyt halua ensimmäisellä viikolla pilata tätä. Kyllähän nyt aina viikon kestää karkitta. How hard can it be..?

No, ilmeisesti se voi olla aika vaikeaa sillä olen yrittänyt jo keksiä porsaanreikiä karkkilakon suhteen. Kävin tänään Lidlissä ja mitä siellä keksihyllyssä näinkään.. After eight-laatikoita. After eight:it ei siis ole karkkia tai suklaata vaan keksejä, eikö niin? Olen aina mieltänyt ne karkeiksi, mutta jos ne kerran ovat keksihyllyssä eivätkä suklaahyllyssä niin olen ilmeisesti ollut väärässä. Toisaalta, ne ovat ohuempia kuin keksit, niissä ei ole minkäänlaista viljatuotetta, kuten kekseissä yleensä ja niitä voi syödä vaikka sata putkeen, toisin kuin keksejä. Niin ja.. rehellisyyden nimissä täytyy todeta, että muissa kaupoissa ne taitavat olla siellä suklaahyllyssä eivätkä suinkaan keksipuolella. En tahdo suinpäin rynnätä ostamaan After eight-rasiaa sallittuna herkkuna tajutakseni sitten myöhemmin, että ne luokitellaan karkiksi, mutta en myöskään halua olla erossa rakkaista After eight:eista, jos ne eivät olekaan kiellettyjen asioiden listalla. Huokaus. Olen muuten tainnut pohtia samaa aiemminkin täällä blogissa, mutta asia ei ole vieläkään selvinnyt minulle.


Suunnittelen reissua Porvooseen ystäväni kanssa ja tänään tajusin, että en ehkä ihan oikeasti voi mennä Porvooseen ja ohittaa Brunbergin myymälää poikkeamatta sisään. Ja jos poikkean sisään, tulen ulos ostoksien kanssa. Ystäväni oli kyllä sitä mieltä, että suklaata ei oikeastaan lasketa karkiksi. Miehenikin totesi, että lakon ideana on kai katkaista karkkien liiallinen syönti "eikä suklaata voi mässyttää samalla tavalla kuin jotain Jumbo Remixiä". Voi rakas mieheni, etkö ole koskaan nähnyt minua suklaalevyn tai -pussin kanssa? Suklaata todellakin voi vetää samalla tahdilla ja yhtä paljon kuin mitä tahansa muutakin karkkia. Painin nyt suurten kysymysten kanssa: uskoako miestä ja ystävää vai kuunnellako omaatuntoa, joka on asiasta toista mieltä.. Vaikeaa!

Olen myös lähdössä viettämään Tallinna-päivää vauvan kanssa. En voi varmaan mennä lähellekään laivan tax free-osastoa, sillä siellä en ehkä voisi vastustaa kiusausta. Niinpä en taida tuoda kenellekään tuliaisia, en edes miehelleni joka rakastaa M&M's-karkkeja. No höh, nyt kun muistin kuinka paljon mies niistä tykkää, tunnen itseni julmaksi ja itsekkääksi, jos en tuo niitä hänelle. Ehkä notkun tax freen edessä ja kyselen ohikulkijoilta: "hei anteeks, voisiks sä hakee mulle tuolt pussin ämetämmsei? Voin kyl maksaa vähän hakiksii." Jos satutte samaan laivaan, auttakaa miestä mäessä eli naista laivalla.

Tiedättehän muuten sen hetken juuri ennen nukahtamista, jolloin ihminen on kai luovimmillaan, ongelmat ratkeavat ja hyvät ideat syntyvät? Eilen siinä hetkessä minulle tuli mieleen apteekin salmiakit. Näin silmissäni sen pikkuruisen askin, tunsin suussani ne kovanpehmeät salmiakit (joita pitää laittaa kerralla monta suuhun), maistoin ihanan vahvan salmiakin maun.. Siihen oli hyvä nukahtaa. :)

3 kommenttia:

  1. "hei anteeks, voisiks sä hakee mulle tuolt pussin ämetämmsei? Voin kyl maksaa vähän hakiksii."

    Hahaha :D Tuli teini-ikä mieleen. Silloin ei kyllä pyydetty hakemaan karkkia vaan jotain ihan muuta.

    Tsemppiä nyt lakkoon, kyllähän sä itsekin sisälläsi tiedät että ae:t ovat todellakin karkkia. Ikävä kyllä näin on :)

    VastaaPoista
  2. Ihania suunnitelmia noi Tallinnan ja Porvoon reissut!

    Mun mies on muuten kanssa hulluna M&M'seihin (vaikkei muuten karkista välitä).

    VastaaPoista
  3. Niin, kyllähän mä sen oikeasti tiedän että ne on karkkia. En vaan haluaisi sitä myöntää. :/ Kiitoksia, tsemppiä todellakin tarvitaan! :)

    Janni, pitääkö siis tuoda sinnekin yksi pussi?! :D

    VastaaPoista